Festiwale

Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.

Scena Otwarta

Konkurs Choreograficzny "Tradycja. Transgresje" dla choreografów i tancerzy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta 2018.

Konkurs choreograficzny
"Tradycja. Transgresje"

27 października 2018 r. 

godz. 9.00 - 11.30 - próby
godz. 11.30 - 13.30 - pokazy konkursowe 
godz. 18.00 - ogłoszenie wyników i wreczenie nagród, prezentacja zwycięskich choreografii

  

organizowany w ramach Projektu
„Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Tarnowie", 
który realizowany jest przez Centrum Sztuki Mościce 
w Tarnowie.


Pula nagród - 10 000 zł 

ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS


Lista zakwalifikowanych choreografów oraz godziny pokazów:

 

  1. Aleksandra Krajewska - godz. 11.30 
  2. Piotr Jeznach - godz. 11.40 
  3. Agnieszka Jachym - godz. 11.50 
  4. Ewelina Drzał - godz. 12.00
  5. Monika Godek - godz. 12.10
  6. Mateusz Bogdanowicz - godz. 12.20
  7. Daniel Leżoń - godz. 12.30
  8. Alisa Makarenko - godz. 12.40
  9. Katarzyna Myrda - godz. 12.50
  10. Klaudia Jaśkowska - godz. 13.00

 


 

Twoje transgresje.
Pomyśl skąd płynie źródło Twojego tańca. Impuls gestu, obraz ciała w choreografii, kształt Twojego tanecznego utworu. Jak głęboko dyskutujesz z tradycją przez filtry nowoczesności...
Co zostaje, co rodzi się nowego...

 

Zgłoszenia należy wysyłać na adres: promocja@csm.tarnow.pl 

Wszystkie pytania i uwagi można kierować pod adresem: promocja@csm.tarnow.pl, tel.: 14 633 46 27 (od pn. do pt. 9.00 - 16.00)

Termin składania zgłoszeń: 12 października 

 

Organizator, na podstawie nadesłanych zgłoszeń do 12 października, poinformuje, do 19 października, drogą mailową o zakwalifikowaniu się do konkursu i zaprosi na drugą selekcję.

 

REGULAMIN KONKURSU - POBIERZ

KARTA ZGŁOSZENIA - POBIERZ 

 


 

Jury konkursu choreograficznego:

 

Iwona Pasińska

 

  • Choreograf, dramaturg ruchu, teatrolog, dyrektor artystyczny Movements Factory, współzałożyciel Fundacji Movements Factory, dyrektor Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego. 
  • Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, ukończyła filologię polską ze specjalizacją teatrologiczną na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie w Katedrze Dramatu i Teatru obroniła doktorat z obszaru doświadczenia ciała w teatrze współczesnym z perspektywy teatru tańca; badaczka ruchu i ekspresji ciała w przestrzeniach performatywnych. 
  • Od 1997 roku pierwsza solistka Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego. W 1998 roku została laureatką Medalu Leona Wójcikowskiego dla najwybitniejszego tancerza młodego pokolenia. W PTT tańczyła główne lub solowe role w choreografiach m.in.: Ewy Wycichowskiej (Niebezpieczne związkiDainaTrans…Nieprawdziwe zdarzenie progresywneCarpe DiemWiosna Effatha), Jacka Przybyłowicza (Naszyjnik gołębicyBarocco), Rafała Dziemidoka (Medea), Magdaleny Reiter (36,5°), Matsa Eka (Pół dnia Północy), Yossi Berga (Wo-man w pomidorach), Birgit Cullberg (Romeo i Julia), Virpi Pahkinen (Zefirum), Susanne Jaresand (En face), Thierry Vergera (Lato), Greya Veredona (Sługa dwóch panów), Jerzego Makarowskiego (Carmen). Z PTT była związana do 2008 roku. 

 

 

  • Od 2002 roku zajmuje się kompozycją ruchu, dramaturgią ekspresji ciała oraz   choreografią. Jej zainteresowania scaliły trzy premiery w Atelier Polskiego Teatru Tańca: Gra I.CzasMoment:gra (dwójka)Gramy x3 oraz współpraca z Teatrem Witkacego w Zakopanem. 
  • Wspólnie z producentem i animatorem kultury Marcinem Maćkiewiczem w 2008 roku założyła kolektyw Movements Factory. 
  • Jako choreografka lub dramaturg ruchu od 2010 roku stale współpracuje z teatrami dramatycznymi, operowymi oraz altnernatywnymi, wśród których są m.in.: Teatr Wielki w Poznaniu (tu także reżyseria Piotruś i wilki), Teatr Wybrzeże, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Ochoty w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Lubuski w Zielonej Górze, Teatr Modrzejewskiej w Legnicy.  
  • W 2011 roku była współautorka opracowania koncepcji ceremonii przedmeczowych dla Euro 2012 /UEFA. W 2012 roku przygotowała choreografię do Poznańskich Ceremonii Przedmeczowych Euro 2012. 
  • Jej ostatnia autorska realizacja z 2013 roku Święto wiosny <6,6/66>, powstała w ramach rezydencji artystycznych w „Laboratorium CK Zamek” w Poznaniu, zakładała uruchomienie kreatywnych bodźców w uczestnikach w obszarze trzech pól: ekspresji ciała, ekspresji głosu oraz wizualizacji. Projekt skierowany był do amatorów (seniorów +66 oraz juniorów -6), a jego pośrednim celem było opracowanie metod uwalniających twórczy potencjał w osobach bez artystycznego doświadczenia.
  • Zainteresowania artystki skoncentrowane na ekspresji ciała oraz przebiegach ruchowych tworzą obszary, w których ważne są dla niej spotkania z wykonawcami również spoza profesjonalnego świata tańca oraz teatru.

 

 

Elżbieta Szlufik-Pańtak

 

  • Tancerka, pedagog tańca, choreograf. Współzałożyciel i dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca, jednego z trzech zawodowych instytucjonalnych teatrów tańca w Polsce. Teatr ten założyła początkowo jako prywatny w 1995 roku a w 1998 roku przekształciła w stowarzyszenie na stałe zatrudniające tancerzy na etatach. W 2004 roku uchwałą Rady Miasta Kielce powołano Kielecki Teatr Tańca jako miejską instytucję kultury. Aktualnie w Teatrze zatrudnionych jest 36 pracowników etatowych, 25 pedagogów tańca w Szkole Tańca działającej przy Teatrze, do której na stałe uczęszcza miesięcznie ok. 1000 dzieci, młodzieży i dorosłych.
  • Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – Kulturoznawstwo specjalizacja teatrologia. Odbyła studia podyplomowe na kierunku teoria tańca na Akademii Muzycznej w Warszawie. Wiedzę z zakresu stylów tańca jazzowego poszerza od 1994 u pedagogów paryskich szkół tańca Centre International de danse Jazz i Studio Harmonic. Jest współzałożycielką Polskiej Federacji Tańca. Ukończyła wiele kursów dokształcających z dziedziny tańca jazzowego i charakterystycznego. Pracuje w Polsce i zagranicą jako choreograf, nauczyciel tańca, wykładowca, sędzia konkursów tanecznych.

 

 

Kreacje artystyczne:

Tańczyła partie solowe w realizacjach Kieleckiego Teatru Tańca w choreografii: Piotra Galińskiego, Thierrego Vergera, Bill’a Goodsona oraz własnych.

Działalność impresaryjna:
Inicjator i organizator Festiwalu Tańca Kielce, imprezy corocznej, organizowanej od 2001 roku. Do tej pory gośćmi Festiwalu byli m.in. Balet Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Opera Bałtycka, Polski Teatr Tańca - Balet Poznański, Ireneusz Krosny, Justyna Steczkowska, Collectif Jeu de Jambes z Paryża, Miejski Teatr Tańca z Giessen (Niemcy),soliści American Ballet Theatre, Ballet Arizona, Ballet Noir, Staatsballett Berlin, Bayerisches Staatsballett Monachium, Ballet Nacional de Cuba, oraz wielu innych zarówno cenionych jak i debiutujących artystów. 

Organizator Międzynarodowych Warsztatów Tańca Jazzowego z udziałem pedagogów z USA, Niemiec, Holandii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii. W warsztatach biorą udział tancerze, nauczyciele i choreografowie z Polski i wielu krajów Świata.

Organizator Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego z dziedziny tańca jazzowego dla instruktorów, pod auspicjami Narodowego Centrum Kultury przy Kieleckim Teatrze Tańca (2011).

Kwalifikacje zawodowe, wykształcenie

Akademia Muzyczna w Warszawie
teoria tańca (studia podyplomowe)

Uniwersytet Łódzki ( studia magisterskie)
kierunek: kulturoznawstwo
specjalizacja: teatrologia

Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego
tytuł: instruktor tańca ( wykształcenie średnie specjalistyczne )

 

 

Ryszard Kalinowski

 

 

  • Tancerz, choreograf i pedagog.
  • Absolwent Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek - pedagogika kulturalno-oświatowa, specjalność - teatr i taniec (1994 r.).
  • W latach 1992-1993 uczeń-aktor w teatrze pantomimy Haliny Studniarz (Lublin).
  • Od 1996 r. uczestnik warsztatów teatralnych w Polsce i tanecznych w Polsce i za granicą, m.in. technika realising, contact improvisation, body conditioning, BMC, polska technika tańca współczesnego, improwizacja.
  • W latach 1993-2001 w Grupie Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Twórca choreografii Grupy: "Pomiędzy", "Soliloqium - on, ona, oni" (wspólnie z Hanną Strzemiecką i Tomaszem Siwkiem), "Z rachunku prawdopodobieństwa" oraz spektaklu "Głosy" (wspólnie z Hanną Strzemiecką), który otrzymał I nagrodę na VII Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu (1999 r.). Zdobywca nagród specjalnych dla tancerza: za rolę w spektaklu "DC 586494" na IX Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu (2001 r.) oraz za rolę Akrobaty w spektkalu "Akrobaci, kwiaty i księżyc pomiędzy" na Łódzkich Spotkaniach teatralnych (2004). 
  • Od 2001 r. w Lubelskim Teatrze Tańca, gdzie stworzył choreografie "Ku dobrej ciszy" (2002 r.), "Bellissimo" (2003 r.)"I znów, i jeszcze raz" (2006), "48/4" (2007), "NN. Wacławowi Niżyńskiemu" (2008).
  • Współpracuje przy organizacji Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie.
  • Od 2003 r. jest współorganizatorem Forum Tańca Współczesnego oraz wspołorganizatorem i nauczycielem Otwartych Warsztatów Taneczno-Kondycyjnych w Centrum Kultury w Lublinie. 
  • Wyróżniony Nagrodą Prezydenta Miasta Lublin za całokształt pracy w dziedzinie kultury (2001 r.) i Nagrodą Teatralną Prezydenta Miasta Lublin za twórczość artystyczną i działalność kulturalną na rzecz miasta (2003 r.).

 


 

Dołącz do wydarzenia  ⇒ klik ⇐ 

 

Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.