Spektakle
Scena Otwarta. Konkurs choreograficzny "MY MOVE"
Scena Otwarta, Scena Otwarta
Ze względu na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem, ostatni etap konkursu choreograficznego „My move”, zostanie przeprowadzony w formie zdalnej.Spektakl „St(w)ory” w choreografii Karoliny Miki z kolei, będzie przeniesiony do czasu zmniejszenia zagrożenia.
Konkurs choreograficzny
"My move"
Werdykt
Konkursu Choreograficznego MY MOVE 2020
Jury w składzie:
Zofia Rudnicka - przewodnicząca
Jacek Przybyłowicz
Witold Jurewicz
obradując 17 października 2020 roku postanowiło przyznać :
- Dwie ex aequo I ( pierwsze miejsca ) nagrody dla:
- Elizy Kindziuk za choreografię ''See me'' (3500zł )
- Magdaleny Kowal i Joanny Woźnej za choreografię ''102 i pół'' (3500zł)
- II (drugie miejsce) nagrodę dla Elizy Hołubowskiej za choreografię ''Niestrojenie'' (2000zł)
- III ( trzecie miejsce ) nagrodę dla Justyny Kalbarczyk za choreografię ''RHIZOME// A girl with a pot or something else'' (1000zł)
Nagrody zostały ufundowane przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS.
Ze względu na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem, ostatni etap konkursu choreograficznego „My move”, zostanie przeprowadzony w formie zdalnej. Spektakl „St(w)ory” w choreografii Karoliny Miki z kolei, będzie przeniesiony do czasu zmniejszenia zagrożenia epidemicznego. Wszystko ze względu na bezpieczeństwo widzów oraz artystów.
Jury w składzie Zofia Rudnicka, Jacek Przybyłowicz i Witold Jurewicz oceni prace choreograficzne na podstawie nadesłanych materiałów video. Werdykt zostanie opublikowany na stronie Centrum Sztuki Moście, 17 października br., do godz. 24.00.
O nowym terminie spektaklu „St(w)ory” poinformujemy niezwłocznie.
Lista choreografii zakwalifikowanych do drugiego etapu:
Hołubowska Eliza - Niestrojenie
Kindziuk Eliza - See me
Jurczak Aleksandra - Poszukiwania
Kalbarczyk Justyna - RHIZOME// A girl with a pot or something else
Ryga Volodymyr - my body follows my mind
Hampel Anna - Pełnie_nie
Dolatowski Wojciech - Łaknąć: charakter B
Kowala Magdalena, Woźna Joanna - 102 i pół
Pula nagród - 10 000 zł
ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS
Zgłoszenia należy wysyłać na adres: promocja@csm.tarnow.pl
Wszystkie pytania i uwagi można kierować pod adresem: promocja@csm.tarnow.pl, tel.: 14 633 46 27 (od pn. do pt. 9.00 - 16.00)
Termin składania zgłoszeń: 5 października
Organizator, na podstawie nadesłanych zgłoszeń do 5 października, poinformuje, do 8 października, drogą mailową o zakwalifikowaniu się do konkursu i zaprosi na drugą selekcję.
REGULAMIN KONKURSU - POBIERZ
KARTA ZGŁOSZENIA - POBIERZ
Jury konkursu choreograficznego:
Zofia Rudnicka
fot. Opera i Filharmonia Podlaska
Polska tancerka, choreograf i aktorka, wykładowczyni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Szkołę Baletową im. Turczynowicz. Występowała w Teatrze WIelkim w Warszawie jako solistka baletu, przygotowywała choreografię do oper i baletów.
Od lat 70. związana z TVP, uczestniczyła w licznych programach rewiowych, muzycznych i baletowych. Tworzyła układy taneczne dla recitali, pokazów mody, festiwali piosenki oraz filmów baletowych. Współpracowała również z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, Teatrem Syrena w Warszawie, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Operetką - Mazowieckim Teatrem Muzycznym.
Jest absolwentką pedagogiki baletu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie od kilkunastu lat wykłada kompozycję tańca. Jest autorką kompozycji choreograficznych – pokazowych i konkursowych – dla uczniów warszawskiej szkoły baletowej. Opublikowała książkę na ten temat: Tancerz, szkoła i scena. Jest laureatką „Złotej Maski” za balet Rudolf Valentino z muzyką Krzesimira Dębskiego oraz Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „choreograf roku” (2010) za choreografię Tańca godzin w operze Gioconda Amilcare Ponchiellego. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie wykłada kompozycję tańca.
Jacek Przybyłowicz
Choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując "Negocjacje" do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. "Negocjacje" zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.
W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael). W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię.
W roku 2002 powrócił do Polski, aby zrealizować "Naszyjnik gołębicy" (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił "Barocco" (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również "Jesień –Nuembir" (2008).
W ostatnich latach wystawił trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: "Kilka krótkich sekwencji", do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, "Alpha Kryonie Xe" (2010) oraz "III Symfonię Pieśń o nocy" (w ramach wieczoru "Szymanowski i taniec" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował "Sono nero". W roku 2012 zrealizuje w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora "6 skrzydeł aniołów".
Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.
Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Witold Jurewicz
fot. archiwum Teatru Słowackiego w Krakowie
Nauczyciel tańca, choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi (kierunek: choreografia), Państwoweego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu (PPSKAK) w Kaliszu i kursów instruktorskich z tańca współczesnego w całym kraju. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter.
W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu. Twórca techniki ruchu wykorzystującej punkt podparcia jako podstawę do ruchu zgodnego z indywidualną motoryką ciała. Współpracuje z teatrami dramatycznymi w całej Polsce, m.in.: Teatrem im. Jaracza w Łodzi, Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, oraz Teatrem im. Modrzejewskiej w Legnicy.
Bierze udział w licznych projektach tanecznych i teatralnych. Prowadzi warsztaty w kraju i za granicą.
Z konkursem choreograficznym przy SCENIE OTWARTEJ związany od kilku sezonów.